Tilaa päivityksiä

Aspo Oyj / Telko Oy
      28.11.2018 klo 11.30

Aspon Telko Oy on ostanut tanskalaisen H H plastkombi a/s:n liiketoiminnan

Telko Oy ja H H plastkombi a/s ovat allekirjoittaneet 19.11. sopimuksen, jonka mukaisesti Telko ostaa H H plastkombin koko liiketoiminnan.

H H plastkombi a/s on yli 28-vuotias tanskalainen yritys, jolla on pääkonttori Helsingessä, Tanskassa. Yrityksen liiketoiminta pitää sisällään teknisten muovien, masterbatchien ja BOY-ruiskuvalukoneiden jakelun Tanskassa, kuten myös erilaisten tarvikkeiden myynnin muoviteollisuudelle. H H plastkombin liikevaihto on noin 3 MER.

Telko Oy on Suomen Espoossa pääkonttoriansa pitävä kansainvälinen muovi- ja kemikaaliraaka-aineiden sekä voiteluaineiden asiantuntija ja jakeluyritys, jolla on yli 300 työntekijää, yli 260 miljoonan euron liikevaihto ja 110 vuoden historia. Telko on johtava muovien jakelija markkina-alueellaan edustaen maailman johtavia brändejä.

Kauppa liiketoiminnan siirymisestä Telkolle saadaan päätökseen arviolta 2.1.2019. Siihen asti molemmat yritykset jatkavat itsenäisinä palvellen omia asiakkaitaan.

"Olemme varmoja, että tämän investoinnin myötä pystymme palvelemaan muoviteollisuutta entistäkin paremmin", toteaa Telkon toimitusjohtaja Kalle Kettunen.

Telko Oy:n omistaa vuonna 1929 perustettu pörssiyhtiö Aspo Oyj.

Lisätietoja:
      Kalle Kettunen, toimitusjohtaja, Telko Oy, puh. 040-5585478, kalle.kettunen@telko.com

Telko Oy on suomalainen johtava teollisuuden raaka-aineiden (muovit, kemikaalit, voiteluaineet) asiantuntija ja toimittaja, jolla on tytäryritys 16 eri maassa ja se edustaa alan johtavia kansainvälisiä päämiehiä. Yritys toimii Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä, Ukrainassa, Puolassa ja lukuisissa muissa idän kasvutalouksissa ja yritys on vahvasti läsnä paikallisesti kaikilla markkina-alueillaan. Yrityksen laaja asiakaspalvelu kattaa myös teknisen tuen ja tuotantoprosessien kehittämisen yhdessä asiakkaan kanssa kunkin asiakkaan tarpeiden mukaan. Yrityksen vahvuus onkin kattava raaka-aineosaaminen, jota Telkon asiantuntijat ovat kerryttäneet vuosien aikana työskennellessään erilaisissa kokonaisvaltaisissa asiakasprojekteissa. Telkolla on myös terminaali Raumalla sekä lukuisia paikallisvarastoja eri toimintamaissa. www.telko.com

Aspo Oyj on monialayhtiö, joka omistaa ja kehittää liiketoimintoja Pohjois-Euroopan lisäksi kasvumarkkinoilla keskittyen vaativiin B-to-B -asiakkaisiin. Vahvojen yritysbrändien, ESL Shipping, Leipurin, Telko ja Kauko, tavoitteena on olla toimialojensa markkinajohtajia. Ne vastaavat omasta toiminnastaan, asiakassuhteistaan ja niiden kehittämisestä. Kokonaisuutena ne tuottavat Aspon liikearvon. Aspon konsernirakennetta ja liiketoimintoja kehitetään pitkäjänteisesti ilman ennalta määriteltyä aikataulua.
      www.aspo.fi

Aiheet: Telko